""
""

אפשר פשוט להתקשר 03-9041771 או להשאיר לנו פרטים:

שירותי גיבוי - מה לעשות ומה לא לעשות בגיבוי מידע בעסק


בעבור עסקים, המידע הוא ההבדל בין הצלחה לכישלון. בלי מידע חברות ועסקים לא יכולים לקבל תובנות על תהליכי המכירה שלהם, לייעל את הייצור או לקבל החלטות תקציביות מושכלות. אז בדיוק כפי שהמידע הוא דבר חשוב בעבור העסק, כך אובדן המידע יכול להוות נזק וכאן מגיעה החשיבות שיש לשירותי גיבוי. ככל שהעסק שלנו הופך להיות דיגיטלי יותר, כך גוברת החשיבות של גיבוי המידע בעסק כיוון שהעסק הופך באופן מובנה להיות תלוי יותר במידע.

מערכות התקשורת המוצעות על ידינו ב – IPTech כוללות שירותי גיבוי מובנים אשר יכולים לסייע לעסק שלכם, אבל חשוב גם לדעת כיצד להשתמש באותם שירותי גיבוי ובמאמר זה נציג מה לעשות ומה לא לעשות בגיבוי המידע בעסק.

למה חשוב להשתמש בשירותי גיבוי?

כיוון שהמידע העסקי שלנו חשוב להתנהלות השוטפת של העסק, אנחנו מוכרחים להשתמש בשירותי גיבוי כדי שתמיד נדע שלא משנה מה קורה – המידע העסקי שמור ומוגן. איבוד מידע הוא דבר נפוץ שקורה המון לכל אחד מאיתנו, ואחת כמה כאשר מדובר בכמויות מידע גדולות ובמערכות מסועפות כמו אלו שקיימות בעסקים מסוימים. איבוד מידע יכול להיגרם בשל חבלה למערכת, מפריצה של האקרים או בשל טעות אנוש. ריכזנו כמה סטטיסטיקות שמוכיחות עד כמה חשוב להשתמש בשירותי גיבוי.

  • בכל חודש, מחשב אחד מכל עשרה מחשבים ידבק בווירוס.
  • 30% מהאנשים מעולם לא גיבו את המידע שיש להם במחשב או בנייד.
  • 70 מיליון פלאפונים נאבדים בשנה.
  • על פי ההערכות, תוכנות כופרה פוגעות בעסקים בכל 14 שניות.
  • בארצות הברית נגנב מחשב נייד בכל 53 שניות.
  • 29% מכל המידע בעולם נמחק בטעות.
  • 30% מהמחשבים בעולם נגועים בווירוסים ברגע זה ממש.

מה לעשות בגיבוי המידע העסקי

קיימות היום טכנולוגיות רבות אשר הופכות את הליך הגיבוי לאינטואיטיבי ונוח יותר. בעבר היינו צריכים לבצע בעצמנו את הגיבוי בחדר המחשבים של המשרד בכל ערב, אך כיום ישנם פתרונות תקשורת לעסקים שעושים את כל תהליך הגיבוי בעבורנו. ובכל זאת, יש כמה דברים שאפשר לעשות כדי להבטיח שהמידע אכן מגובה ולשמור עליו מוגן.

  • היו חשדניים – בשנים האחרונות מספר מתקפות הסייבר נגד עסקים קטנים גובר. מדובר על תופעה של "שלח חכתך על פני המים", האקרים מנסים לתקוף כמה שיותר עסקים בידיעה שמתישהו הם יצליחו במשימתם. לכן חשוב תמיד להיות חשדניים כלפי מיילים שאנחנו לא מצפים לקבל ולבסס התנהלות נכונה ברשת, במיוחד כאשר משתמשים במחשב המשרדי.

  • הוסיפו גיבוי פיזי – יותר עסקים פונים כיום לפתרונות גיבוי בענן אשר נחשבים לשירותי הגיבוי האיכותיים ביותר. אך גם אם הם אתם משתמשים במרכזיות לעסקים שמגבות את עצמן באופן אוטומטי לענן, מומלץ לבצע גם גיבוי פיזי של כל המידע ולשמור אותו בכספת. הגיבוי הפיזי מעניק לנו עוד שכבת הגנה כיוון שאנחנו יודעים שלא משנה מה יקרה, יש לנו את הגיבוי בעוד מקום מופרד.

  • עדכנו תוכנות – שיטת העבודה המרכזית של האקרים היא פשוטה מאוד – הם מנצלים נקודות חולשה במערכות קיימות ומשם הם חודרים אל המערכת כולה. חשוב מאוד לשמור על כל התוכנות, מערכות ההפעלה והאפליקציות מעודכנות. עדכוני גרסה לא רק מספקים שדרוג בחוויית המשתמש, הם לרוב מציעים שדרוגים למערך האבטחה שלה התוכנה.

  • הוסיפו שכבת הגנה – אם העסק שלכם משתמש במרכזיה וירטואלית, הוא ככל הנראה חשוף בפני מתקפות ולכן חשוב שתהיה לכם תוכנת הגנה על המערכת. קיימות כיום מגוון רחב של תוכנות אנטי וירוס ושירותי סייבר להגנה על מרכזיות דיגיטליות. אל תזניחו את הנושא ועוד בשלב בחירת המרכזיה ודאו כי קיימת שכבת ההגנה הנוספת.

  • סדר בהרשאות – כאשר אנחנו משתמשים בשירותי גיבוי בענן, אנחנו צריכים להעניק הרשאה למשתמשים כדי שתהיה להם גישה למידע המגובה. חשוב מאוד לעשות סדר במתן ההרשאות ולוודא לאיזה עובד יש איזו הרשאה. אין שום סיבה שלכל העובדים תהיה הרשאה לכלל המידע העסקי והדבר יכול להוות פתח להאקרים. נוסף, נצלו את האפשרות לתת סוגי הרשאות שונות בהתאם לצרכי העובד – למשל הרשאה לקריאה בלבד או הרשאה עם יכולות שינוי של המידע.

  • השקיעו בסיסמאות – כדי לפרוץ לעסק משתמשים כיום בתוכנות מיוחדות שמריצות מיליון סיסמאות בשנייה במטרה לפענח את הסיסמא הנכונה. אל תעשו לתוכנות האלו חיים קלים ותבחרו סיסמה קלה – השקיעו בחשיבה על סיסמאות ארוכות שמורכבות מסימנים, אותיות גדולות וקטנות ומובן שגם מספרים.

מה לעשות ומה לא לעשות בגיבוי מידע בעסק

מה לא לעשות בגיבוי המידע של העסק

נוסף על הדברים שאפשר לעשות כדי להגן על המידע העסקי שלנו, יש גם דברים שחשוב לא לעשות כדי לא לסכן את אותו מידע.

  • לא לתכנן מראש – הטעות הראשונה והקריטית ביותר היא לחשוב שלעסק שלי זה לא יקרה. המחשבה הזו יכולה להופיע אצל כל אחד ואחת מאיתנו, התחושה שפיתחנו שיטה שעובדת או שהעסק שלנו לא מעניין אף אחד. אבל תמיד חשוב שתהיה לנו תוכנית פעולה במקרה של איבוד מידע או תקיפה והתוכנית הטובה מכולם היא שיטת ה – "3-2-1". השיטה דוגלת ביצירת 3 עותקים של המידע, שמירתו ב – 2 פתרונות גיבוי ו – 1 במקום מרוחק (למשל כספת או שירותי ענן).

  • לא לבדוק את המידע המגובה – לפי הערכות המומחים כשלוש חמישיות מכלל המידע המגובה בעולם לא נשמר בשלמותו. גיבוי המידע הוא הליך דיגיטלי וככזה הוא יכול לחוות תקלות באמצע וכתוצאה מכך המידע לא יעבור בשלמותו או יהיה פגום ולא נגיש. לכן מומלץ שאחת לכמה שבועות תעברו על החומרים ותוודאו כי הם אכן מגובים ושאפשר לפתוח אותם. לא צריך לעבור על כל המידע אלא מספיק לעבור על מדגם מייצג.

  • לסמוך על הספק – ראינו הרבה עסקים שהיו משוכנעים שאם כל העסק שלהם ממוחשב ומחובר לענן, אז המידע מגובה באופן אוטומטי על ידי הספק של המערכת. אבל לא כל הספקים והשרתים מעניקים את אותם התכונות והמרכזייה הווירטואלית שלכם לא בהכרח כוללת שירותי גיבוי. תמיד חשוב לדעת מי אחראי על הליך הגיבוי ועוד יותר מכך, חשוב לא לסמוך על גורם חיצוני במאה האחוז אלא לוודא שהתהליך אכן מתרחש.

  • להזניח את העותקים הפיזיים – זה שגיבינו את המידע על עותק פיזי בנוסף לגיבוי בענן זה נהדר ויפה, אבל חשוב לוודא שהעותקים הפיזיים נשמרים במצב טוב. הארדיסקים וכוננים חיצוניים נוטים לקבל מכות ולפעמים המכות האלו יכולות לפגוע באפשרות הגישה למידע, לכן חשוב לתחזק את הארדיסקים כראוי ולשמור עליהם לפי הוראות היצרן.

  • לא כל המידע שווה – בואו נודה על האמת, לא כל המידע שיש לעסק שלנו חשוב לנו באותה רמה ולכן אנחנו לא צריכים להתייחס לכל המידע אותו דבר בהליך הגיבוי. ישנו מידע למשל שלא נצטרך לשמור לטווח ארוך ולעומת זאת יש קבצים שהם אבני היסוד של העבודה שוטפת. בצעו היררכיה בסידור המידע שלכם ועבדו בצורה מסודרת כדי שתוכלו תמיד לגשת למידע החשוב ביותר.

  • לא לאפשר גישה לשרת הגיבוי – בימים שבהם שירותי הגיבוי היו פיזיים בלבד, איש לא יכול היה לגשת למידע ולמחוק אותו בטעות. אבל כאשר כל העסק שלנו מחובר למרכזייה בענן ולכל אחד מהעובדים יש הרשאה לשרת הגיבוי, אז האפשרות שהמידע ימחק בטעות היא כבר לא כזו רחוקה מהמציאות.

  • להשאיר תוכנות פתוחות בזמן הגיבוי – הרבה משרתי הגיבוי הקיימים בשוק מדלגים על העתקת הנתונים של תוכנות פתוחות ולצערנו הרבה אנשים משאירים תוכנות פתוחות לאורך הלילה כאשר הם לא בעבודה, אך זו גם השעה שבדרך כלל המידע מגובה. לכן חשוב תמיד לוודא שכאשר המידע מגובה מהמערכת, כל התוכנות יהיו סגורות.

לקבלת פרטים נוספים על שירותי הגיבוי והמרכזיות המתקדמות שלנו, צרו איתנו קשר עוד היום.



למה אלפי לקוחות בוחרים ב IPTech ?

ספק אחד

מתאימים לכל לקוח פתרון כולל לכל כל צרכי התקשורת הארגונית המותאם לצרכים והמשאבים הקיימים

גמישות לשינויים

פתרונות כוללים שמתאימים את עצמם לצרכי העסק המשתנים עם אפשרות להתממשקות למערכות ניהול ותפעול חיצוניות

איכות ואמינות ללא פשרות

לא מתפשרים על איכות המוצרים, הפתרונות שלנו מיוצרים על ידי מיטב היצרנים

כל לקוח VIP

שירות 24/7 על ידי צוות תמיכה אדיב אמין ומהיר בעלי ידע נרחב וניסיון רב שנים


שמחים מאוד שבחרנו בפתרון של IPTech. מרגע הטמעת פתרון הטלפוניה הכולל, מערך שירות הלקוחות של החברה התייעל משמעותית <b>  בנג'י דוידוביץ, מנהל שווק בייבי סטאר  </b>
שמחים מאוד שבחרנו בפתרון של IPTech. מרגע הטמעת פתרון הטלפוניה הכולל, מערך שירות הלקוחות של החברה התייעל משמעותית בנג'י דוידוביץ, מנהל שווק בייבי סטאר
אנו נהנים מהגמישות שהמערכת מאפשרת לנו ומהחיסכון המשמעותי בהוצאות השוטפות של החברה <b> דנה זכילינסקי , מנמ"רית חברת משגב </b>
אנו נהנים מהגמישות שהמערכת מאפשרת לנו ומהחיסכון המשמעותי בהוצאות השוטפות של החברה דנה זכילינסקי , מנמ"רית חברת משגב
טוב לדעת שיש מישהו שדואג באמת למערכות התקשורת שלנו. זה מסיר דאגות מליבנו <b> יגאל אלקיים, מנהל תפעול עיתון הארץ </b>
טוב לדעת שיש מישהו שדואג באמת למערכות התקשורת שלנו. זה מסיר דאגות מליבנו יגאל אלקיים, מנהל תפעול עיתון הארץ
מצאנו כי פתרונות הטלפוניה של חברת IPTech מספקים מענה מקיף ברמת התכונות המתקדמות והאמינות הגבוהה <b> מיכאל אלטניקוב , מנמ"ר עירית אריאל </b>
מצאנו כי פתרונות הטלפוניה של חברת IPTech מספקים מענה מקיף ברמת התכונות המתקדמות והאמינות הגבוהה מיכאל אלטניקוב , מנמ"ר עירית אריאל
בעזרת פתרונות חברת IPTech הקמנו בזמן קצר ביותר רשת VOIP בין כלל אתרי החברה <b> גיל אלול, מנהל IT SURECOMP  </b>
בעזרת פתרונות חברת IPTech הקמנו בזמן קצר ביותר רשת VOIP בין כלל אתרי החברה גיל אלול, מנהל IT SURECOMP
פתרון הזיהוי קולי אפשר לנו להפוך כל שיחה ננטשת לשיחת לקוח פוטנציאלי ולספק חווית לקוח טובה ביותר <b> שני גולדברג, מנהלת שווק רשת C-HOTELS  </b>
פתרון הזיהוי קולי אפשר לנו להפוך כל שיחה ננטשת לשיחת לקוח פוטנציאלי ולספק חווית לקוח טובה ביותר שני גולדברג, מנהלת שווק רשת C-HOTELS




Rate this post